جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۴
۰ نفر

گروه بین‌الملل: یاشار بیوکانیت، رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه روز پنج‌شنبه طی اظهاراتی تأکید کرد ارتش ترکیه برای ورود به شمال عراق و سرکوب شبه‌نظامیان حزب کردستان ترکیه (PKK) حتی بدون کسب مجوز از دولت این کشور آمادگی دارد.

به گزارش روزنامه دیلی‌نیوز چاپ ترکیه، بیوکانیت در حاشیه همایشی بین‌المللی در استانبول که توسط ارتش این کشور ترتیب داده شده، یادآور شد ارتش برای سرکوب PKK آماده است و در صورت لزوم برای مواجهه با نیروهای اقلیم کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی هم آمادگی خواهد داشت.

رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه در بخشی از اظهارات خود تصریح کرد تنها PKK و بارزانی نیستند که اوضاع را در شمال عراق پیچیده کرده‌اند بلکه ایالات متحده نیز در ایجاد بحران در منطقه مقصر است.

او با رد گزارش‌هایی که از تحرکات غیرمتعارف ارتش ترکیه در حاشیه شمالی مرزهای عراق و جابجایی واحدهای زرهی و نیروهای پیاده در منطقه حکایت دارد ادعا کرد این گزارش‌ها کذب محض است.

نکته جالب توجه در اظهارات بیوکانیت این بود که او ادعا کرد نیروهای ائتلاف تحت رهبری ایالات‌متحده در عراق به‌طور مستقیم و غیرمستقیم از اقدامات تروریستی PKK علیه ترکیه حمایت می‌کنند.

کد خبر 23417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز